asd

April i en lista

Hur var april?

April var bra! April var mycket förändring, jag brukar ha svårt med det men det har faktiskt känts bra. 

April var högre dos av levaxin och inte veta om dagarna är lättare för att ljuset är tillbaka eller pillren eller både och? 


Månadens jobb

I april började jag på min ST. Första nätterna, första egna besluten på akuten. Skriver detta från jourrummet, har fått sova ganska mycket inatt. Vårat jourrum är rätt fint, högt i tak och fönster ut. Hotellrumskänsla. Men man måste bädda själv, är ju trots allt regionen vi pratar om. April var att ha sköterskor som vänder sig till mig för svar, att ha AT läkare som vänder sig till mig för råd.


Månadens extra

Att vi fick lägenheten såld. Kändes otroligt skönt att ha alla pappren påskrivna. Snart flyttar vi! Har nedräkningsapp i mobilen, bara 42 dagar kvar!


Månadens tv

Är tyvärr en sån som blir besatt av Robinson så det har jag ju sett slaviskt. Och baby raindeer håller vi på att se. Lite för mörk för mig stundvis men bra. Började också se om orange is the new black en dag när jag bara ville se nåt snällt och hemtamt, den är rätt bra faktiskt! Inte sett sen den kom och det var ju över 10 år sen. 


Månadens plagg

Min dunväst jag köpte på uniqlo när vi var i Stockholm har fått mycket användning! Redan kunnat plocka fram tunnare vårjackor tack vare den, fast det snöat mycket fortfarande. 


Månadens böcker

Håller på att ta mig igenom första boken i Dune-serien men tagit en paus nu mitt i, den består liksom av två böcker i en massiv 800-sidors pocket, så kändes rimligt med lite paus. Parallellt läser jag Sigge Eklunds gruppen, den har nåt men inte helt trollbunden direkt. Läste nån som sa att den kändes som att läsa en film och det håller jag med om.


En önskan inför kommande månad?

Att jag kommer in mer i nattjobbet, slappnar av mer så jag kan somna när jag väl får gå ner i jourrumet ett par timmar. Inatt har jag faktiskt legat här ostörd sedan ca 02.30, men nån djupsömn har jag knappt fått till. Ligger här och vänder och vrider mig och kollar om jourtelefonen verkligen är påslagen. Nu är klockan 07.15 dvs 45 minuter till rapporten så kommer det nåt nu kan jag hänvisa till nästa som kommer och tar över. Ska gå upp och äta min frukost och påminna mig om vem det var jag la in förut.  


Lista som vanligt lånad av Flora!