asd

Natt nummer två

Jag laddar upp för mitt andra nattpass, om några timmar går jag på. Har sovit 10 timmar inatt, sen kunde jag inte somna om mer, gick upp och åt frukost länge. Ska snart gå ut på en promenad och hämta hem en traderavinst på pressbyrån. Äta lunch på stan. Det är sol ute, men känns fortfarande som mitt i vintern, har snöat över en decimeter snö de senaste dagarna. Hoppas på en lugnare natt än min första. Att jag kanske får sova lite på riktigt.

Igår skulle min döda bror fyllt 37. Undrar hur hans liv sett ut om han varit kvar här hos oss. Kanske hade han bott här i stan, haft fru och barn, också köpt radhus som mig? Kanske hade han fortfarande varit ute på äventyr i stora världen. Kanske han hade bott i Göteborg, delat stad med vår andra bror. Jag letar fortfarande hans blick i folk jag möter, söker hans drag, tänker ibland "lite sådär kanske hans liv hade varit". Ibland, men inte så ofta längre, tror jag mig se honom skymta förbi i en folksamling. För alltid 26.