asd

Stacken

Redan min en-dags-prognos från förra inlägget blev fel; förkylningen höll sig inte borta som jag hoppades utan fick igår gå raka vägen hem och lägga mig och sova när jag var klar med förmiddagens patienter. Blev alltså varken fika eller träningspass utan bara scrollande av tiktok och glida in och ut ur sömn i soffan hela eftermiddagen. Fick ringa och sjukanmäla mig idag, känns taskigt att sjukanmäla sig när man har bokade patienter? Men kan ju inte sitta där och smitta ner alla heller. Brr har sånt tryck i bihålorna att jag vet inte vad. 
 
Har läst klart Annika Norlins stacken också, utöver skrollandet, gillade den mycket. Läste Sandra Beijers recension av den och reagerade lite på att hon skrev att alla norrländska författare har gemensamt att de skriver mycket om skogen. Jag säger inte att hon har fel, men har inte tänkt på det tidigare. Kanske för att skogen alltid finns ett stenkast bort så jag tänker inte så mycket på när den nämns i böckerna? Lite så  "klart skogen är med för den är ju alltid med". Jag själv reagerar ju och stör mig på tex när författare från Stockholm skriver vilken himla gata karaktärerna går längs, klarade exempelvis inte av att läsa klart egenmäktigt förfarande pga detta. 
 
Ute är det den ovanliga kombinationen sol och snöfall. Ska försöka masa mig ut på en långsam och kort promenad ändå, få lite luft, innan skrollandet och halvsovandet fortsätter. 
#1 - - Kayla:

+1 på Stockholmsförfattare och gatunamn